تیم منتخب آگوست آسیا: با حضور دو ایرانی

دروازه‌بان: کیم سئونگ-گیو (کره جنوبی، اولسان هیوندای)


او که سابقه فتح لیگ قهرمانان آسیا را دارد مقابل پوهانگ واکنش‌هایی عالی داشت و کمک کرد تیمش دو بر صفر پیروز شود. او در ده کلین شیت در این فصل عملکردی عالی برای این دروازه‌بان جوان است. او در اولین بازی ملی‌اش واکنش‌های خوبی داشت و بارها مقابل حملات پرو ایستاد. اوج‌گیری کیم سئونگ-گیو از او رقیبی جدی برای جونگ سونگ-ریونگ، دروازه‌بان اصلی کره در سال‌های اخیر ساخته است.

 

 

مدافع میانی: سوتهینان پوکهوم (چونبوری، تایلند)


آگوست 2013 ماهی است که پوکهوم هرگز فراموش نخواهد کرد. در بازی خانگی مقابل راچابوری میترفول بود که حریف با گل به خودی بازیکنان چونبوری پیش افتاد. سوتهینان گل تساوی را قبل از پایان نیمه اول زد و سپس تیم «کوسه‌ها» را به سمت پیروزی چهار بر دو برد. او نمایشی عالی در پنج سال گذشته، یعنی دوران حضور در این باشگاه داشته است و بازوبند کاپیتانی را هم از «شاهزاده کوسه»، یعنی پیپوب اون-مو گرفت.

 

مدافع میانی: نائویا کوندو (کاشیوا ریسول، ژاپن)

کوندو در ماه پرمشغله آگوست صخره دفاعی کاشیوا ریسول بود. آنها هفت بازی انجام دادند و تنها یکی را باختند. کاشیوا در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل تیم سرسخت الشباب هم به تساوی یک بر یک رسید و بخت زیادی برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارد. پس از استعفای عجیب نلسینیو باپتیستا از مربی‌گری این تیم، نقش او بسیار مهم خواهد بود، به ویژه که این تیم در سپتامبر در چهار جبهه خواهد جنگید: جی-لیگ، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ‌کاپ ژاپن و جام حذفی (جام امپراتور).

مدافع میانی: رانی هارون (ساراواک، مالزی)

این بازیکن دفاعی 29ساله این ماه در فرمی عالی بود. تیم او توانست کداه را با مهاجمان ملی‌پوشش، مانند بدرالبختیار و خیرالمهمین شکست دهد. او با شجاعت بازی کرد و درجای‌گیری‌ها بسیار باهوش بود.

 

هافبک / بال راست: محمد الهام (پرسیجا جاکارتا، اندونزی)

 

الهام بازیکن برتر پرسیجا بود. او در سه بازی پیاپی سه گل زد، از جمله شوتی تماشایی در «ال‌کلاسیکو اندونزی» مقابل رقیب سرسخت، پرسیب باندونگ. عملکرد او کمک کرد تیمش در آگوست بی‌شکست بماند. از همه مهم‌تر تیمش را از منطقه سقوط نجات داد و به نقاط امن جدول آورد.

 

هافبک میانی: بختیار رحمانی

 

فولاد صدرنشین لیگ برتر ایران است. یعنی بالاتر از استقلال و پرسپولیس. یکی از دلایل اصلی این صدرنشینی رحمانی است. کاپیتان جوان فولاد قلب حملات آنهاست و تکنیک ناب او نقشی حیاتی در تیم حسین فرکی دارد. او در دربی اهواز گلی تماشایی روی یک ضربه ایستگاهی زد.

 

هافبک تهاجمی: ژانگ شیژه (بیجینگ گوان، چین)

بهترین بازیکن جوان فصل پیش سوپرلیگ چین در ماه آگوست در 5 مسابقه 4 گل زد. البته دو تایش پنالتی بود. با این حال عملکرد او را برتر از هم‌تیمی‌اش، فردریک کانوته ارزیابی کردند. او در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفت: «به اهداف خود در فوتبال نرسیده‌ام. پس باید صبر کرد.» چنین اراده‌ای را به‌ندرت می‌توان در میان بازیکنان چینی یافت. می‌توان امیدوار بود که او در باشگاه و تیم ملی گام به گام بهتر شود.

 

هافبک / بال چپ: شونسوکه ناکامورا (یوکوهاما ف. مارینوس، ژاپن)

بازی ستاره سابق سلتیک در مارینوس احیا شده است. او در سن 35سالگی تیمش را با چهار گلی که زد به صدر جدول لیگ ژاپن رساند. او در تمامی فصل گذشته تنها 8 گل زده بود. تمامی چهار گل او منجر به برد تیمش شد و این نشان می‌دهد کاپیتان تیم چه نقشی در موفقیت‌هایش داشته. هرچند ناکامورا پس از جام جهانی 2010 از تیم ملی کناره گرفت اما هنوز برخی طرفداران فکر می‌کنند او باید به عرصه ملی بازگردد.

 

مهاجم راست: الکساندر دوریچ (تامپاینز روورز، سنگاپور)

     

 

او انگار پیری نمی‌شناسد. این مهاجم که 43 سال و چند ماه دارد در سه بازی شش گل زد تا بهترین بازیکن ماه آگوست لیگ شود. او یک هت‌تریک عالی مقابل تیم DPMM برونئی داشت و ثابت کرد غریزه گل‌زنی‌اش ذره‌ای افت نکرده است. اسطوره سنگاپوری همچنان نشان می‌دهد دود از کنده بلند می‌شود. گل‌های او باعث شد او با 12 گل صدرنشین جدول گل‌زنان شود.

 

مهاجم وسط: محمد قاضی (استقلال، ایران)

قاضی در تابستان از پرسپولیس به استقلال پیوست و به‌سرعت بازیکنی کلیدی برای تیم امیر قلعه‌نویی شد. او در اکثر دیدارهای فصل پیش از روی نیمکت به میدان رفت و به همین دلیل تنها 3 گل در 22 مسابقه زد. اما او ثابت کرده که پرسپولیسی‌ها درباره‌اش اشتباه می‌کرده‌اند. قاضی 3 گل مقابل فجر، صبا و راه آهن زد. آن هم در 5 مسابقه‌ای که استقلال در ماه آگوست داشت. او کمک کرد استقلال در پایان هفته هفتم لیگ دوم جدول باشد. گل تماشایی او مقابل فجر از نامزدهای عنوان بهترین گل ماه بود.

 

 

 

مهاجم چپ: یویا اوساکو (کاشیما آنتلرز، ژاپن)

 

 

ماه جولای برای او خاطره‌انگیز بود و او اولین بازی ملی‌اش را تجربه کرد. اما ماه آگوست برای او فوق‌العاده بود. او شش گل در لیگ ژاپن زد. از جمله دو گل به یوکوهاما ف. مارینوس و دو گل هم به شیمیزو اس-پالس. او در این فصل 14 گل زده است و یک هت‌تریک هم در بازی مقابل سائوپائولو داشت که در مسابقات بانک سوروگا برگزار می‌شد. با برد آنتلرز آنها از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند. اوساکو در این ماه به حدی عالی بود که آلبرتو زاکرونی نتوانست او را نادیده بگیرد و برای دیدارهای دوستانه مقابل گواتمالا و غنا دعوتش کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 ا 23:7 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.